V predchádzajúcej časti „Ako predať nehnuteľnosť: Príprava inzercie (2. časť)“ sme vám ukázali, aké kroky je potrebné urobiť, než začnete riešiť samotnú inzerciu nehnuteľnosti. V nasledujúcej časti vám vysvetlíme, ako pripraviť inzerciu, ako propagovať svoj inzerát a ako si manažovať samotné prehliadky nehnuteľnosti. Aký je nasledujúci postup pri predaji nehnuteľnosti? 

1) Vložte pripravený inzerát na Bezrealitky.sk 

Od prvých krôčikov a získavania informácií o predaji ste sa konečne posunuli k jeho realizácii a čaká vás samotná príprava inzercie. Bezrealitky vám ponúka platformu, kde vloženie inzerátu zvládnete pár klikmi. A samotný inzerát máte na internete v priebehu 5 minút. Presvedčte sa! A aký je teda ten najlepší postup? 

  • Vyberte si ten najvhodnejší inzertný balíček 
  • Vytvorte inzerát z podkladov, ktoré ste si pripravili v predchádzajúcej časti tohto seriálu 
  • Potvrďte výber zvoleného balíčka a nastavte termín topovania 
  • Vykonajte platbu balíčka, tým zaktivujete svoj inzerát 
  • Sledujte, ako vám prichádza reakcia od záujemcov 

Zoznámte sa s našimi balíčkami Inzercia pre predaj vašej nehnuteľnosti. 

2) Využite rôzne možnosti propagácie 

To, že je predaj nehnuteľnosti veľká vec v živote väčšiny z nás, sme spomínali už v predchádzajúcich častiach. Preto nepodceňujte ani propagáciu inzerátu. Potrebujete predsa, aby sa inzerát dostal k tomu pravému záujemcovi. Najjednoduchší spôsob propagácie máte k dispozícii priamo v balíčku s inzerciou na Bezrealitky. Využiť môžete hneď niekoľko možností – topovanie, zvýraznenie inzerátu alebo prednostnú propagáciu

  • topovanie = jednorazové topovanie (posunutie) inzerátu na vrchné pozície vo vyhľadávaní 
  • zvýraznenie inzerátu = označenie inzerátu štítkom ‚NEPREHLIADNITE‘, ktorý sa zobrazuje v hlavnom výpise inzerátov 
  • prednostná propagácia = propagácia vášho inzerátu v detaile konkurenčných inzerátov ako „Podobné inzeráty v okolí“ 

Ďalšou možnosťou je propagácia „offline“. Teda propagácia, ktorá pomôže zaujať ľudí, ktorí chodia okolo vašej nehnuteľnosti! A tú dokáže zaistiť Reklamná plachta. Aj reklamnú plachtu môžete získať vo vybranom balíčku na Bezrealitky, a to v balíčku Komplet

Moderná doba dnes však ponúka mnoho možností, ako nehnuteľnosť propagovať. Skvelou príležitosťou, ako nehnuteľnosť dostať medzi ľudí, sú napríklad aj facebookové skupiny zamerané na predaj nehnuteľností. Môžete v nich zdieľať váš vytvorený inzerát. 

3) Odpovedajte poctivo záujemcom 

Od zverejnenia inzerátu sa vám začnú ozývať záujemcovia. Začnete hľadať vhodného kupca, riešiť prehliadky a konverzácií bude postupne pribúdať. Myslite však na slušnosť a reputáciu. Je vhodné každému záujemcovi odpovedať na jeho správu. Vďaka našej prepracovanej komunikačnej platforme môžete celú komunikáciu so záujemcami zvládnuť zo svojho účtu Moje Bezrealitky

Výhodou tiež je, že pri každej konverzácii je možné si viesť svoje osobné poznámky k jednotlivým uchádzačom (ako na vás uchádzač pôsobil, na akých termínoch ste sa dohodli, akú cenu ste si dohodli, atď.). Všetky informácie a celú históriu so záujemcom tak máte pohromade. 

4) Naplánujte prehliadky s vážnymi záujemcami 

Vybrali ste si niekoľko vážnych záujemcov a chcete ich pozvať na osobnú prehliadku? Komunikovať s niekoľkými záujemcami, dohovárať s nimi prehliadky v rôznych termínoch, doraziť v správny čas na prehliadku sa môže zdať ako nadľudská úloha z hľadiska organizácie. Aj na to, aby sme vám komunikáciu uľahčili čo najviac, sme však v Bezrealitky mysleli. V účte Moje Bezrealitky môžete ponúknuť záujemcovi termín prehliadky online. Všetky osobné prehliadky, ktoré záujemcovia potvrdia, uvidíte vo svojom Kalendári prehliadok. A že ste ešte nevyskúšali dohodnutie prehliadky online? Tak potom je najvyšší čas 🙂 

5) Pripravte pre záujemcov ten najlepší prvý dojem z nehnuteľnosti 

Ulovili ste prvých záujemcov a chystáte sa s nimi na prehliadku? Pripravte pre záujemcov ten najlepší prvý dojem z nehnuteľnosti. Zamerajte sa na detaily a emócie. Máte na to prvú minútu, ktorú záujemca strávi na prehliadke. Drobnosťou na zlepšenie dojmu môže byť aj vyvetranie nehnuteľnosti, vykúrenie, kvetina postavená na stole či záclony v oknách. Na záhrade môže ísť o upravený a pokosený trávnik. 

6) Zoznámte záujemcov s ďalším postupom 

Nikto nie je rád, keď nevie, čo bude nasledovať. Povedzte preto záujemcom na konci prehliadky, aký je ďalší postup. Koľko máte ešte záujemcov? Do kedy prebiehajú prehliadky? Kedy sa záujemcom ozvete? Nielen, že sa vyhnete zbytočným hovorom či správam od záujemcov, ktorí sa budú pýtať, ale zároveň stúpnete v očiach ako skúsený majiteľ a predajca. Tiež sa dohodnite so záujemcami, do kedy oni vyjadria svoj záujem či nezáujem. 

Ste pripravení na inzerciu? Pokračujte na 4. časť seriálu o predaji vašej nehnuteľnosti → Ako predať nehnuteľnosť: Mám záujemcu, a čo ďalej? (4. časť)